Rolls Royces Meteor

Motor: Rolls Royces Meteor V12, 27liter, 1648,96 Ci

I

Rolls Royces Meteor

Motor: Rolls Royces Meteor V12, 27liter, 1648,96 Ci

Boring: 137,15

Slaglængde: 152,4

Kompression: 12 : 1

Motoromdrejninger : Ca. 4400-5000 omdr

Motorolie: Sunoco Nitro 70 ca. 26 liter 

Hestekræfter: ca. 3000hk  

Kompressor 

Teamet bag gators har valgt, at bygge en 14-71 Fowler F11- Xtreme kompressor på motorerne, denne type af kompressorer er tit set i forbindelse med topfuel dragrace. Kompressoren er gearet op med 3 gange af motorens omdrejninger, og levere op imod 2,5 bars ladetryk. 

Indsprøjtning  

Teamet bag gators har opbygget et mekanisk indsprøjtningssystem der reguleres via en vejrstation, så motorerne altid har de bedste arbejdsforhold.

Indsprøjtningssystemer er opbygget i 3 trin, 1 over kompressoren og 2 under kompressoren direkte i indsugningporten. 

Tænding

Teamet bag gators har valgt, at montere et V8 topfuel tændingssystem kaldt MSD pro mag 44. Men for at få, et V8 system til at virke på en V12 motor, skal tændingssystemet gears op så køre hurtigere end normalt. Der blev i samme omgang lavet et system, så der kunne bruges 2 styk 6 cylindret fordelingsdæksler for, at opnå optimal drift. 

Kobling 

Teamet bag gators har valgt, at montere en 11 tommer centrifugal kobling som er lavet af Eagle Clutches fra Finland. Den fungere ved, at de påmonteret svingklodser automatisk vil svinge ud når der opnåes et bestemt omdrejningstal og indkobler forbindelsen mellem motor og gearkasse.

© By Team Gators.